Jeśli kupiłaś/kupiłeś przedmiot z wysyłką (inną niż wysyłka w ramach Przesyłki OLX) i mimo wykonania przelewu, Sprzedający nie nadał paczki, spróbuj się z nim skontaktować, aby wyjaśnić sytuację. W przypadku, gdy kontakt się urwał, a Ty nadal nie masz zakupionego przedmiotu lub zwrotu wpłaconych pieniędzy możesz zgłosić zdarzenie na policji. Aby to zrobić zapisz:
- ID ogłoszenia,
- zrzuty ekranu wszystkich wymienionych ze Sprzedającym wiadomości,
- dane, które posiadasz o Sprzedającym (imię i nazwisko, numer telefonu, miejscowość, numer konta bankowego),
- dowód wykonania przelewu.
![]() |
Jeżeli brakuje Ci części wyżej wymienionych informacji z uwagi na obowiązującą nas Ustawę o ochronie danych osobowych, dane Sprzedającego możemy udostępnić wyłącznie na pisemny wniosek organów ścigania. Najbliższą jednostkę policji znajdziesz tutaj. |
Zachęcamy, aby nieuczciwego Sprzedającego zgłosić również poprzez Formularz kontaktowy. Dzięki temu będziemy mogli podjąć działania, które uchronią pozostałych Kupujących przed nieuczciwym Sprzedającym. W zgłoszeniu załącz:
- ID ogłoszenia (dostępne w ogłoszeniu lub w korespondencji),
- link do ogłoszenia (możesz go odszukać w historii przeglądarki),
- nazwę Użytkownika (widoczną w korespondencji),
- numer konta bankowego, na który został zrealizowany przelew,
- wszelkie inne informacje, które posiadasz na temat Użytkownika: numer telefonu czy adres e-mail (jeśli kontaktowaliście się poza OLX).
![]() |
Aby uniknąć podobnej sytuacji w przyszłości, zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa, które znajdziesz na stronie Bezpieczeństwo OLX. |