Jeśli zdecydowałeś się zakupić towar z opcją wysyłki, a po dokonaniu przelewu przedmiot nie został do Ciebie wysłany, w pierwszej kolejności zawsze sugerujemy ponowny kontakt ze Sprzedającym i próbę dojścia do porozumienia. Większość sytuacji udaje się rozwiązać właśnie w ten sposób :)
Jeżeli jednak kontakt ze Sprzedającym się urywa, a Ty nadal nie otrzymałeś zakupionego przedmiotu lub zwrotu pieniędzy, możesz zgłosić to zdarzenie policji. Zapisz numer ID ogłoszenia i jakiekolwiek informację, które posiadasz o Sprzedającym, ponieważ będą one niezbędne do zgłoszenia sprawy.
Najbliższą jednostkę policji znajdziesz tutaj: http://www.info.policja.pl/inf/jednostki/47301,Jednostki-Policji.html
Z uwagi na obowiązującą nas Ustawę o ochronie danych osobowych nie możemy udostępniać żadnych danych Ogłoszeniodawcy. OLX zawsze chętnie współpracuje z organami ścigania, dlatego wszystkie informacje dotyczące ogłoszenia i Użytkownika zostaną zabezpieczone i przekazane policji na jej pisemny wniosek.
Zgłaszając nam nieuczciwego Sprzedającego, pamiętaj o przesłaniu jak największej ilości informacji dotyczącej zdarzenia oraz samego Użytkownika. Przydatne będą:
- ID ogłoszenia (dostępne w ogłoszeniu lub w korespondencji),
- link do ogłoszenia (możesz go odszukać w historii przeglądarki),
- nazwę Użytkownika (widoczną w korespondencji),
- numer konta bankowego, na który został zrealizowany przelew,
- wszelkie inne informacje, które posiadasz na temat Użytkownika, takie jak np. nr tel czy adres email (jeśli kontaktowaliście się poza OLX).
Celem uniknięcia podobnej sytuacji w przyszłości, serdecznie zachęcamy do zapoznania się z naszymi wskazówkami dotyczącymi bezpieczeństwa, które znajdziesz pod adresem: https://www.olx.pl/bezpieczenstwo/.
Życzymy samych udanych transakcji!
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.