Jeżeli otrzymany przedmiot nie jest zgodny z opisem lub zdjęciami zamieszczonymi w ogłoszeniu, spróbuj skontaktować się ze Sprzedającym, aby wyjaśnić sprawę. Jeśli nie będzie to możliwe, a Sprzedający to:
- osoba prywatna — możesz powołać się na ogólne przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Możesz od Sprzedającego domagać się usunięcia wady, obniżki ceny lub ostatecznie zwrotu pieniędzy. Jeśli Sprzedawca nie uzna reklamacji lub nie masz z nim kontaktu, możesz skierować sprawę na drogę sądową — rozwiążesz problem i zyskasz szansę na rekompensatę finansową lub wymianę towaru,
- firma — masz prawo do reklamacji wadliwego towaru lub usługi. Reklamacja może się odbywać na zasadzie rękojmi lub gwarancji, jeżeli gwarancja została udzielona. Jeśli jednak nie dojdziecie do porozumienia, zwróć się do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje dotyczące reklamacji oraz kroków, które powinny zostać podjęte.
Bezpłatną pomoc prawną możesz otrzymać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także od organizacji konsumenckich dotowanych ze środków publicznych (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Pod numerami telefonów: 801 440 220 i 22 290 89 16 masz do dyspozycji infolinię konsumencką, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Na Twoje pytania i wątpliwości prawnicy odpowiedzą również drogą mailową — porady@dlakonsumentow.pl