Otrzymałeś przedmiot niezgodny z opisem i zastanawiasz się, co zrobić? Sprawdź nasze rady!
Gdy Sprzedający to firma
Zacznij od kontaktu ze Sprzedającym i postaraj się wyjaśnić sprawę bezpośrednio z kontrahentem. Zawsze warto rozmawiać!
Jeśli jednak nie dojdziecie do porozumienia, zwróć się do Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji. Znajdziesz tam wszystkie niezbędne informacje dotyczące reklamacji oraz kroków, które powinieneś podjąć.
Bezpłatną pomoc prawną możesz otrzymać u miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów, a także od organizacji konsumenckich dotowanych ze środków publicznych (Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Pod numerem 800 889 866 masz do dyspozycji infolinię konsumencką, która umożliwia każdemu konsumentowi w Polsce dostęp do pomocy prawnej. Na Twoje pytania i wątpliwości prawnicy odpowiedzą również drogą mailową. Pisz na adres: porady@dlakonsumentow.pl
Gdy Sprzedający to osoba prywatna
Gdy Sprzedawcą jest osoba prywatna, możesz powołać się na ogólne przepisy Kodeksu Cywilnego dotyczące rękojmi za wady fizyczne (art. 556-576 Kodeksu Cywilnego). Możesz od Sprzedawcy domagać się usunięcia wady, obniżki ceny lub ostatecznie zwrotu pieniędzy. Jeśli Sprzedawca nie uzna reklamacji lub nie masz z nim kontaktu, możesz skierować sprawę na drogę sądową — rozwiążesz problem i zyskasz szansę na rekompensatę finansową lub wymianę towaru.
Komentarze
Komentarze: 0
Komentarze do artykułu są zablokowane.