W związku z tym, że w marcu 2020 r. wprowadzamy nową funkcjonalność w naszym Serwisie w ramach kategorii Telefony Komórkowe - “Przesyłka OLX”, zmianie ulega nasz Regulamin w zakresie opisanym poniżej. Jednocześnie informujemy, że usługa Przesyłka OLX będzie uruchamiana stopniowo a jej pełna dostępność w kategorii Telefony Komórkowe obejmie wszystkich Użytkowników od 18 marca 2020 r.
Po ustępie 14 artykułu 5 dodaje się ustęp 15 w następującym brzmieniu:
“15. W ramach niektórych kategorii Ogłoszeń Użytkownikom zostaje udostępniona możliwość skorzystania z usługi Przesyłka OLX. Szczegółowy zakres i sposób świadczenia usługi Przesyłka OLX określone zostały w treści Załącznika nr 13 oraz Polityce Prywatności.”
Po Załączniku nr 12 dodaje się załącznik nr 13 następującej treści:
“Załącznik nr 13 - Przesyłka OLX
1. Wybór opcji Przesyłki OLX dostępny jest w stosunku do Ogłoszeń publikowanych w Serwisie, w wybranej kategoriii: Telefony Komórkowe. W celu publikacji Ogłoszenia w ramach Przesyłki OLX, sprzedający powinien wybrać taką opcję w formularzu publikacji Ogłoszenia.
2. Operator nie realizuje bezpośrednio usługi przewozu i dostawy Towarów nabytych za pośrednictwem Serwisu („Dostawa”). Dostawa Towarów nabytych za pośrednictwem usługi Przesyłka OLX będzie realizowana za pośrednictwem spółki Sendit S.A., której działalność polega na umożliwieniu sprzedającemu zawarcia umowy Dostawy Towaru z wybranym przewoźnikiem bezpośrednio w Serwisie. Dokonanie wyboru przewoźnika jest możliwe w ramach przewoźników udostępnionych przez Sendit S.A. za pośrednictwem Przesyłki OLX w Serwisie.
3. W ramach usługi Przesyłki OLX Operator:
a) upraszcza zawarcie i realizację transakcji pomiędzy Użytkownikiem sprzedającym Towar i kupującym Towar, umożliwiając (i) sprzedającemu zawarcie umowy z Sendit S.A. oraz wybranym przewoźnikiem bezpośrednio w Serwisie, której przedmiotem będzie Dostawa oraz dodanie Ogłoszenia z opcją Dostawy w ramach Przesyłki OLX jak również wybór miejsca nadania (ii) kupującemu wybór metody i warunków Dostawy udostępnionych przez Serwis oraz wybranych wcześniej przez sprzedającego oraz wskazanie adresu Dostawy bezpośrednio z pozycji Serwisu, (iii) pobranie etykiety nadania Towaru w ramach Dostawy zgodnie z punktem 11 poniżej;
b) ułatwia i pośredniczy w wyjaśnianiu problemów dotyczących Dostaw.
4. Dostawa będzie świadczona odpłatnie zgodnie z Regulaminem Sendit S.A. (oraz Regulaminami wybranych przewoźników do niego załączonymi) dostępnym na stronie bliskapaczka.pl. Użytkownik akceptuje ww. Regulamin w ramach procesu dodawania usługi Przesyłki OLX do Ogłoszenia.
5. Cena Dostawy zostanie doliczona do ceny Towaru, do której uiszczenia sprzedającemu zobowiązany jest Użytkownik nabywający Towar. Wydanie Towaru kupującemu nastąpi pod warunkiem uprzedniego uiszczenia przez niego ceny Towaru oraz ceny Dostawy przewoźnikowi. Użytkownik sprzedający zostanie obciążony płatnością za usługę Dostawy w momencie odbioru przez przewoźnika ceny za Towar od kupującego powiększonej o wskazaną sprzedającemu i kupującemu cenę za usługę Dostawy, do których przekazania przewoźnikowi zobowiązany jest kupujący. Sprzedający niniejszym wyraża zgodę na potrącenie z powyższej kwoty ceny za usługę Dostawy na poczet ceny za usługę Dostawy. Prawa i obowiązki sprzedającego w ramach usługi Dostawy, jak również jego odpowiedzialność oraz warunki zwrotów przesyłek i zwrotu kwoty Ceny za Towar sprzedającemu w ramach opcji “za pobraniem” uregulowane zostały w Regulaminie Sendit S.A. (oraz regulaminach przewoźników do niego załączonych).
6. Ogłoszenia w ramach Przesyłki OLX będą wyróżnione w Serwisie przy użyciu charakterystycznej ikony lub innej grafiki, umożliwiającej wszystkim korzystającym z Serwisu proste rozróżnienie Ogłoszeń z opcją Dostawy i Ogłoszeń bez takiej opcji.
7. Ogłoszenia z opcją Przesyłka OLX będą zawierały:
a) Link odsyłający umożliwiający zakup Towaru z Dostawą w postaci przycisku „Kup z Dostawą” lub innego podobnego przycisku oraz link umożliwiający skontaktowanie się z Użytkownikiem sprzedającym i uzgodnienie warunków transakcji bez usługi Dostawy. Kupujący zachowa pełną swobodę wyboru sposobu realizacji transakcji spośród dostępnych opcji.
b) Informację na temat ceny Towaru, ceny Dostawy oraz ceny całkowitej (Towaru wraz z Dostawą), a także odnośnik umożliwiający zapoznanie się ze szczegółowymi zasadami usługi Dostawy.
8. W razie wyboru opcji zakupu Towaru z Dostawą, Serwis przenosi kupującego do podstrony umożliwiającej przeprowadzenie procesu zakupu na następujących zasadach:
a) kupujący wypełni formularz kontaktowy, w którym poda dane niezbędne dla realizacji Dostawy, w tym dane adresowe, numer konta bankowego, adres email oraz numer telefonu;
b) kupujący wybierze sposób Dostawy spośród możliwych opcji, wskazujących zasady Dostawy ustalone przez danego przewoźnika oraz cenę Dostawy. Kupujący zostanie poproszony o podanie informacji dodatkowych wymaganych przez wybranego przewoźnika w celu realizacji Dostawy, jak np. wybór właściwego punktu odbioru Towaru.
c) Serwis wyświetli kupującemu podsumowanie szczegółów zakupu z Dostawą, w tym nazwę nabywanego Towaru, dane adresowe, metodę i cenę Dostawy, oraz cenę całkowitą. kupujący zostanie poproszony o ostateczne potwierdzenie zakupu z Dostawą.
9. Wybór opcji zakupu Towaru z Dostawą na podstronie Ogłoszenia nie zobowiązuje Kupującego do nabycia Przedmiotu ani sprzedającego do jego sprzedaży. Dopiero ostateczne potwierdzenie zakupu z Dostawą zgodnie z punktem 9 c) powyżej wiąże kupującego i będzie uznawane za ofertę nabycia Towaru z Dostawą w rozumieniu art. 66 k.c. Przedmiot zostanie sprzedany kupującemu na warunkach określonych w Ogłoszeniu pod warunkiem akceptacji oferty przez sprzedającego zgodnie z punktem 10 poniżej.
10. Niezwłocznie po potwierdzeniu zakupu z Dostawą przez kupującego, sprzedający zostanie o tym poinformowany poprzez zmianę statusu na jego Koncie. Sprzedający będzie miał 24 godziny na akceptację oferty, licząc od chwili jej złożenia. W razie bezskutecznego upływu tego terminu lub odrzucenia oferty przez sprzedającego, oferta przestaje wiązać, a do transakcji nie dochodzi. Kupujący zostanie poinformowany o statusie zakupu Towaru z Dostawą zgodnie z punktem 12 poniżej.
11. W terminie do 72 godzin od chwili akceptacji oferty, sprzedający będzie zobowiązany do przekazania Towaru w wybranym przez siebie wcześniej punkcie nadania przewoźnikowi wybranemu przez kupującego. Sprzedający otrzyma drogą elektroniczną etykietę nadania wystawioną przez właściwego przewoźnika i ważną przez 7 dni, zawierającą dane adresowe, numer identyfikacyjny przesyłki oraz inne dane wymagane przez przewoźnika i umożliwiającą nadanie przesyłki bez uiszczania dodatkowych opłat.
12. Operator zapewnia Użytkownikom możliwość stałego podglądu status zakupu Towaru z Dostawą z pozycji Konta. Operator dołoży należytej staranności, aby informować Użytkowników niezwłocznie m.in. o akceptacji oferty i statusie Dostawy, na podstawie danych własnych oraz danych przekazanych przez przewoźnika i Sendit S.A.. Operator udostępni również Użytkownikom link odsyłający do podstrony przewoźnika, umożliwiające śledzenie Dostawy.
13. Skorzystanie z opcji Dostawy wymagać będzie przekazania danych osobowych Użytkowników sprzedającego i kupującego właściwemu przewoźnikowi poprzez Sendit S.A. w zakresie niezbędnym dla realizacji Dostawy, a także nawiązania z nimi odrębnych stosunków prawnych i zaakceptowania ich regulaminów oraz warunków. Operator nie jest stroną takich stosunków i nie ma możliwości ingerowania w ich treść ani sposób realizacji. W razie jakichkolwiek problemów z Dostawą Użytkownicy mogą skontaktować się z Operatorem, który pomoże we właściwym wyjaśnieniu problemów lub zgłoszenia reklamacji. Wyjątkowo oraz w granicach technicznych i organizacyjnych możliwości własnego przedsiębiorstwa, Operator może jednak pomóc Użytkownikowi w wyjaśnieniu problemu. Operator nie staje się też stroną sprzedaży Towaru z Dostawą pomiędzy sprzedającym a kupującym.”