Jestem Kupującym - terminy związane z przesyłką
Jestem Sprzedającym - terminy związane z wysyłką
Terminy związane z reklamacją
Jestem Kupującym - terminy związane z przesyłkądo góry
Jeśli chcesz kupić przedmiot po kliknięciu Kup z przesyłką, uzupełnieniu swoich danych i rozpoczęciu procesu płatności, masz 15 minut na opłacenie zamówienia. Po tym czasie zostanie ono anulowane.
![]() |
Sprzedający ma 24 h na zaakceptowanie Twojej prośby zakupu z wysyłką, a następnie 72 h na przygotowanie i wysłanie paczki. Jeżeli prośba nie zostanie zaakceptowana lub Sprzedający nie nada przesyłki w terminie, otrzymasz zwrot pieniędzy. |
InPost
- 2 dni robocze (od dnia nadania) — jest to czas, w którym przesyłka będzie gotowa do odbioru w wybranym Paczkomacie,
- 48 godzin (od momentu dostarczenia paczki do punktu) — jest to czas, w którym przesyłka będzie czekać na Ciebie w Paczkomacie. Po tym czasie nastąpi jej zwrot do Sprzedającego.
Poczta Polska
- 4-5 dni roboczych (od dnia nadania) — w tym czasie przesyłka pojawi się w wybranym punkcie odbioru,
- 7 dni kalendarzowych (od momentu dostarczenia paczki do punktu) — to Twój czas na odbiór przesyłki z placówki pocztowej.
Orlen Paczka
- 2 dni robocze (od dnia nadania) — w tym czasie przesyłka pojawi się w wybranym Automacie Paczkowym lub na jednej z wybranych stacji Orlen,
- 4 dni robocze (od dnia nadania) — w tym czasie przesyłka pojawi się w wybranym Kiosku Ruchu lub Punkcie Partnerskim,
- 3 dni robocze (od momentu dostarczenia paczki do punktu) — to Twój czas na odbiór przesyłki z Kiosku Ruchu, Punktu Partnerskiego, Automatu Paczkowego lub jednej z dostępnych Stacji Paliw Orlen.
Jestem Sprzedającym - terminy związane z wysyłkądo góry
Masz 24 h na zaakceptowanie prośby Kupującego o zakup przedmiotu.
Przesyłka InPost
- 72 h — to czas na przygotowanie paczki do wysyłki oraz wydrukowanie etykiety wysyłkowej. Etykietę przyklej wcześniej na paczkę. Następnie nadaj paczkę w wybranym Paczkomacie.
Jeżeli tego nie zrobisz, transakcja zostanie anulowana, a Kupujący otrzyma zwrot wpłaconych za przedmiot pieniędzy. Ich przekazanie do Ciebie nie będzie już możliwe.
![]() |
Paczka nadana w Paczkomacie po godzinie 13:00 traktowana jest jako nadana w następnym dniu roboczym. |
|
Jeśli Kupujący nie odbierze paczki w wyznaczonym na to czasie (48 h), przesyłka zostanie zwrócona do Sprzedającego, a Kupujący otrzyma zwrot wpłaconych za przedmiot pieniędzy.
Przesyłka Pocztą Polską
- 72 h — to czas na przygotowanie paczki do wysyłki oraz wydrukowanie dokumentów (list przewozowy i potwierdzenie nadania). List przewozowy przyklej wcześniej na paczkę. Następnie wyślij przesyłkę wraz z wydrukowanym potwierdzeniem nadania w wybranym punkcie pocztowym.
Jeżeli tego nie zrobisz, transakcja zostanie anulowana, a Kupujący otrzyma zwrot wpłaconych za przedmiot pieniędzy. Ich przekazanie do Ciebie nie będzie już możliwe.
|
Przesyłka Orlen Paczką
- 72 h — to czas na przygotowanie paczki do wysyłki oraz wydrukowanie dokumentów (list przewozowy i potwierdzenie nadania). List przewozowy przyklej wcześniej na paczkę. Następnie wyślij przesyłkę wraz z wydrukowanym potwierdzeniem nadania w wybranym punkcie pocztowym.
Jeżeli tego nie zrobisz, transakcja zostanie anulowana, a Kupujący otrzyma zwrot wpłaconych za przedmiot pieniędzy. Ich przekazanie do Ciebie nie będzie już możliwe.
- 3 dni robocze — czas, w którym Kupujący może odebrać przesyłkę z wybranego punktu Orlen Paczki.
- 5 dni roboczych — to przybliżony czas zwrotu paczki do punktu nadania, jeśli Kupujący zrezygnuje z zakupu w trakcie wysyłki.
![]() |
Czas wypłaty uzależniony jest od tego, w jaki sposób realizowana jest Twoja przesyłka. W przypadku płatności przez OLX pieniądze zostaną wpłacone na Twoje konto bankowe w ciągu 3 dni roboczych od momentu otrzymania paczki. W przypadku płatności przy odbiorze może on wynieść do 10 dni roboczych. |
Wszystkie Przesyłki OLX uruchomione przed 9 września 2020 roku są realizowane za pobraniem. Każda Przesyłka OLX włączona od 9 września realizowana jest z płatnościami online.
Terminy związane z reklamacjądo góry
InPost
- 7 dni — na zgłoszenie reklamacji na stronie InPost (pamiętaj, aby załączyć protokół szkody) - czas liczony jest od momentu odebrania paczki,
- 7 dni — czas na uzupełnienie braków formalnych (na prośbę przewoźnika),
- 30 dni — czas rozpatrywania reklamacji,
- 14 dni — czas na odwołanie się do decyzji reklamacyjnej,
- 30 dni — rozpatrywanie odwołania.
Poczta Polska
- 7 dni — czas na niezwłoczne złożenie reklamacji w przypadku, gdy na miejscu odbioru nie został od razu przygotowany protokół szkody. *
- 30 dni — okres rozpatrywania reklamacji przez Pocztę Polską.
- 14 dni — czas na złożenie odwołania od decyzji wydanej w stosunku do złożonej reklamacji.
- 30 dni — po tylu dniach od daty nadania, można złożyć reklamację w związku z zaginięciem przesyłki. Kolejne 30 dni to termin na rozpatrzenie reklamacji przez Pocztę Polską.
- 30 dni — czas trwania zwrotu środków, od momentu wydania pozytywnej decyzji reklamacyjnej.
- 12 miesięcy — czas na złożenie reklamacji w przypadku natychmiastowego sporządzenia protokołu szkody w placówce pocztowej.
Orlen Paczka
- 7 dni — czas na niezwłoczne złożenie reklamacji w przypadku, gdy na miejscu odbioru nie został od razu przygotowany protokół szkody. *
- 30 dni — okres rozpatrywania reklamacji przez Orlen Paczkę.
- 14 dni — czas na złożenie odwołania od decyzji wydanej w stosunku do złożonej reklamacji.
- 30 dni — po tylu dniach od daty nadania, można złożyć reklamację w związku z zaginięciem przesyłki. Kolejne 30 dni to termin na rozpatrzenie reklamacji przez Pocztę Polską.
- 30 dni — czas trwania zwrotu środków, od momentu wydania pozytywnej decyzji reklamacyjnej.
- 12 miesięcy — czas na złożenie reklamacji w przypadku natychmiastowego sporządzenia protokołu szkody w Kiosku Ruchu, Punkcie Partnerskim lub jednej z dostępnych Stacji Paliw Orlen.
Otrzymałeś towar znacząco niezgodny z opisem? Przeczytaj więcej tutaj.
*W powyższym terminie należy uwzględnić, że nasz partner — Sendit — ma 3 dni robocze na przygotowanie i przekazanie zgłoszenia do przewoźnika.
![]() |
Jeżeli jako Kupujący widzisz, że zewnętrzne opakowanie paczki jest uszkodzone, możesz odmówić przyjęcia przesyłki. Jeśli stwierdzisz uszkodzenie, zgłoś tę sytuację od razu w Urzędzie Pocztowym, prosząc na miejscu o spisanie protokołu szkody. |